עד כמה ניתן ללמוד מתמטיקה בדרך יצירתית? כזאת שחושבת מ'חוץ לקופסא'? ובכן, אם קצת רצון ומאמץ, מתברר שהכל אפשרי! תלמידי שכבה י' הלומדים את המקצוע ברמת 4 יח"ל השתתפו השבוע בסוג של מסיבת סיום לנושא "גיאומטריה אנליטית". את הפעילות ארגנו צוות המורים: אור כהן ואיציק בן זקן המלמדים את תלמידי השכבה בהקבצות הנ"ל. אז איך זה בעצם עבד? כהן מסבירה: "בכניסה לכיתה, שמעו התלמידים סיפור עלילתי שבמהלכו הם נקראו לדגל והתבקשו להפוך ל'צוות חוקרים' שיעזרו להגיע לפתרון "תעלומת רצח בעיירה אנליטית". במהלך החקירה הם נדרשו לפתור בעיה מסכמת ומקיפה בנושא גיאומטריה הכוללת סעיפים רבים. ככל שפתרו יותר, כך התקדמו בדרך למציאת זהותו של הרוצח האלמוני מתוך מטרה להשיב את השקט לעיירה. "הפעילות הזאת הייתה מאד חווייתית לתלמידים", תיארה אור את התהליך שעברו. "הם שיתפו פעולה ברצון ובכלל- המשחק במתמטיקה מזמן חוויה חברתית ולימודית מהנה. היא מעוררת בהם עניין, מפחיתה את תחושת החרדה שלעיתים קיימת ומעלה את המוטיבציה לקראת ההמשך". לאורך השנה מבטיחים בצוות, יתקיימו 'אירועי סיכום' נוספים מתוך רצון לייצר חדוות למידה חדשה, מרעננת ובעיקר עם תחושת הצלחה בקרב התלמידים.